Julegaver byttes frem til d. 10 Januar 2020

SALGS OG LEVERINGSBETINGELSER – Sejleg.dk

BESTILLING

På www.SejLeg.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside, telefon og email. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden er du altid mere end velkommen til at kontakte os. Alle priser på websitet er inkl. 25% dansk moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med www.SejLeg.dk indgås aftalen på følgende sprog: Dansk. Det er muligt at se tidligere ordre ved en loginmulighed på hjemmesiden.

 

BETALING

På www.SejLeg.dk kan der betales med: Dankort, Diners Club kort, Visa, MasterCard, Visa Electron, ViaBill og American Express. Hvis du handler for det offentlige kan der betales via konto ved oplysning af EAN nummer, (kommune-køb o.lign). Der tages ikke gebyr ved betaling på www.SejLeg.dk.

 

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun Nets (tidligere PBS), der kan læse dem. Hverken SejLeg eller andre har mulighed for at læse dataene.

 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra SejLegs lager i Låsby. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

 

Betaling med Viabill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. hver måned.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

 

FRAGTPRISER & LEVERINGSTID

For at gøre det så fleksibelt for dig som muligt, kan du vælge mellem flere forskellige forsendelsesmetoder.

- Levering med GLS til en PakkeShop eller en erhvervsadresse kr. 39,-

- Levering med Post Danmark uden omdeling kr. 49,-

- Afhent din ordre på vores lager i Låsby – så sparer du portoen. (kun efter forudgåendeaftale)

- Fragtfrit ved ordre på over kr. 800,- ( gælder GLS pakkeshop og GLS erhvervs adresser )

Vi bestræber os på at afsende varen indenfor 1-2 hverdage.

 

GLS erhverv:

Få leveret pakken til din arbejdsplads og spar turen til posthuset. Husk at angive navnet på firmaet under leveringen. Hvis du har valgt levering til en erhvervsadresse, men ikke har angivet firmanavn og eller der ikke findes et firma på adressen forbeholder vi os retten til at sende pakken til den nærmeste GLS PakkeShop uden yderligt varsel.

GLS PakkeShop:

Hent din pakke i en af de mere end 1300 GLS PakkeShops der p.t. er i Danmark. Du vælger selv den PakkeShop som passer dig bedst. Når pakken er på vej til den PakkeShop du har valgt, modtager du en e-mail og evt. en SMS om at din pakke er på vej til shoppen. Medbring pakkens ID og billedlegitimation når du afhenter pakken. Du finder GLS PakkeShops i udvalgte Coop butikker, tankstationer, døgnkiosker og supermarkeder i Danmark. Du vælger selv hvor du vil hente din pakke og hvornår på dagen du vil hente den.

 

Post Danmark uden omdeling:

Pakken bliver lagt til afhentning på et posthus, i en postbutik eller bliver lagt til afhentning i en pakkeautomat (Pakkeboksen). Du modtager en email og/eller en SMS fra Post Danmark når pakken er klar til afhentning.

 

Afhentning:

Afhent dine varer på vores lager i Låsby. Så sparer du portoen. Bestilling og betaling SKAL foretages via hjemmesiden på normalvis. Du bedes selv kontakte SejLeg og aftale hvornår du gerne vil afhente varen, vi kontakter dig kun hvis der skulle være et problemer med levere det bestilte. Bemærk at følgende varer ikke er lagerført på vores lager i Låsby : El-kørertøjer ( el-løbehjul, el-biler, el-motorcykler og el-atver ), trampoliner, hoppeborge og nogle af vores løbecykler, rulleskøjter og løbehjul. Hvis du ønsker at afhente nogle af disse nævnte varer, skal de bestilles 3 hverdage inden afhentning. Varerne kan afhentes i vores butik, som ligger på denne adresse : Århusvej 10, 8670 Låsby. Se åbningstiderne her : https://www.sejleg.dk/aabningstider

 

Fragtfrit ved ordre på over kr. 800,-

Ordre på over 800 kr. giver fri fragt med GLS til en valgfri PakkeShop eller til en erhvervsadresse.

Track & Trace:

Når din pakke er afsendt fra SejLeg sender vi dig et Track & Trace nr. så du kan følge din pakke.

 

FORTRYDELSESRET

Du har altid 30 dages fortrydelsesret når du handler på www.SejLeg.dk som forbruger.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til  support@sejleg.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

 

Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på, 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Varen kan sendes til: SejLeg ApS, Århusvej 10, 8670 Låsby. Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset, eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken- eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Det er altid en idé at gemme den originale emballage indtil du har fundet ud af om du vil beholde det købte eller ej. Emballagen kan nemlig i nogle tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed kan du ikke få hele købsbeløbet retur.

 

OMBYTNING AF VARER

Du har naturligvis ret til at returnere en eller flere af dine varer for at bytte den eller dem til noget andet. Når du bytter en eller flere varer, betaler du selv omkostningerne ved returnering af varerne og ved fremsendelse af de nye varer.

 

REKLAMATIONSRET

Når du handler på www.SejLeg.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse.

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge følgende til pakken: hvad fejlen er og en kopi af fakturaen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller sendt til en pakkeshop eller anden form for afhentning.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.

De 2 års reklamationsret omfatter ikke batterier samt sliddele eller dele som er gået i stykker pga. kundens egne indgreb eller fejlmontering.

 

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos SejLeg ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige er  SejLeg ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@sejleg.dk.

COOKIES

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC. Rent teknisk kan ”Cookies” deles op i to typer. Den ene type kaldes ”Sessioncookies”. ”Sessioncookies” er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. ”Sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser. Der findes en anden type ”Cookie” som kaldes ”Permanent Cookie” og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En ”permanent Cookie” er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside.  På www.SejLeg.dk anvendes cookies altså med det formål at optimere websitet

og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

 

Logstatistik

Logstatistik bruges på www.Sejleg.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. På www.SejLeg.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Den dataansvarlige er SejLeg.dk

 

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@sejleg.dk .Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.09.18

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Sejleg.dk

Århusvej 10

DK-8670 Låsby

E-mail: support@sejleg.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)